علوم غریبه یا خَفیّه

علوم خَفیّه یا علوم غریبه یکی از دو شاخهٔ "علوم" در تقسیمات باستانی است. شاخهٔ دیگر، یعنی علوم جَلیّه، به طب و منطق و هندسه و غیره مربوط است قوانین مشخصی داشت و در کتابها نوشته و در مکاتب تدریس میشد، ولی علوم خفیه ـ که علوم غریبه نیز نامیده میشوند ـ به نیروهای مافوق طبیعت میپردازد و اسرار آن در نزد عالمانش پنهان میماند.
باور اکثریت دانشمندان امروزی بر این است که توضیحات و ادعاهای نهانشناسی یا همان علوم خفیه با علم امروزین سازگاری ندارد و از راههای علمی بر مبنای روشهای علوم امروزی اثباتپذیر نیست زیرا علوم امروزی بیشتر به نوعی ادامه دهندهٔ مسیر پوزیتیویسم (تجربهگرائی) صرف جهت رسیدن به حقایق هستند و با توجه به نسبی و ناقص بودن علوم امروزی نمیتوان دلیل محکمی بر وجود یا عدم وجود چیزی که در این دایره (تجربهگرائی) نمیگنجد آورد.
آنطور که نقل شده است ، پنج علم غريبه وجود دارد كه از عامّه مردم مخفي و پنهان است و آن را خمسه مُحتحبه می نامند. و آن پنج علم عبارتند از:
كيميا، ليميا، هيميا، سيميا، ريميا و (كله سر) رمز آن علوم است. هر حرفي اشاره به علمي است.
به این نکته می توان اشاره کرد که :
علوم و فنونی مثل طالعبینی، جفر (عددشناسی) و رمل در رابطه با این علوم شکل گرفتند و استفاده میشوند.
كيميا، ليميا، هيميا، سيميا، ريميا چیست ؟
1- علم كيميا (علم صناعت) : علمي است كه بوسيله آن ميتوان قواي اجرام معدني بعضي را به بعض ديگر تبديل كرد. مثلاً بوسيله اين علم ميتوان طلا و نقره را از فلزات جدا كرد.
از این رو مردم در قدیم در آرزوی تبدیل مس به طلا بودند و به کیمیا گری علاقه فراوانی داشتند .
2- علم ليميا (طلسمات): علمي است كه بوسيله آن روح در بدن ديگري انتقال می یابد .همچنین می توان گفت علمی است كه از كیفیّت تاءثیر قدرت اراده و روح به وسیله ارتباط آن با ارواح قوی و بزرگ ، مانند ارتباط با فرشتگانی كه موكِّل ستارگانند، گفتگو دارد. ( كيفيّت تمزيج قواي فاعله عاليه با مفعوله سافله تا فعل غريب از آن حادث گردد. )
3- علم هيميا (تسخیرات) : علمي است كه بوسيله آن سيارات هفتگانه را ميشناسند و در اثر آن شناخت بوسيله ستارههاي هفتگانه در زمين تصرف ميكنند و كارهاي عجيب و غريب در روي زمين انجام ميدهند. و بعضی بر این عقیده اند که علمی است كه از تركیب قوای عالم بالا با عناصر عالم پایین برای دست یابی به تأثیرات عجیب بحث می كند كه مبتنی است بر وجود ارتباط میان ستارگان و نحوه قرار گرفتن آنها در آسمان با حوادث مادی و طبیعی ، و این كه اگر شكل خاصی از آن را كه مناسب با حادثه ای مانند مرگ یا حیات كسی است ، با صورت مادی مناسب آن تركیب كنند، مراد حاصل می شود .
این علم همان فَنّ تسخیر است ؛ چون به وسیله آن ارواح قوی یا جنیان را تسخیر كرده و از آنان كمك می گیرد .
4- علم سيميا : علمي است كه انسان بوسيله يادگيري آن ، قدرتی عجیب براي انجام كارهاي خارق العاده پيدا ميكند. همچنین این علم از آمیختن قوایِ ارادی با قوای مادی خاص برای دست یابی به تصرّفات خاصّی در امور طبیعی ، مانند تصرّف و خیال كه آن را جادوی چشم می گویند، بحث می كند. این علم و فن ، از بارزترین مصداق های جادوگری است .نمونهٔ بارز سیمیاگران در طول تاریخ جادوگران اجیرشده توسط فرعون بودند كه در مقابل موسی (ع) قرار گرفتند .
5- علم ريميا : علم شعبده یا شعبده بازی است . یکی دیکر از اعجاب این علم این است به وسیله این علم ميتوانند در يك لحظه به هر کجا که بخواهند بروند . (مانند طي الارض)
( عبارت است از معرفت قواي جواهر ارضيّه و مزاج آنها در يكديگر تا از آنها قوّتي حاصل شود كه از آن قوّة فعل غريب صدور يابد . )
علوم غریبه ، علمی میراثی از انبیاء ، علمی ناباور ، مطمئن و صحیح می باشد .
علوم غریبه برای نجات انسانها و اصلاح زندگی آنها به وجود آمده است و باید از این علم به طرز صحیح استفاده نمود .
علوم غریبه تنها برای استفاده شخصی و یا آواره کردن و سرگردان نمودن کسی به وجود نیامده است و نیز این علم را هرگز برای منفعت خود و دنیا نیاموزید و موفق نخواهید شد مگر اینکه نیت دل خود را صاف نموده و فقط برای رضای خدا و کاربرد آن برای راضی نمودن حقوق افراد استفاده نمایید .
بشر همیشه در صدد تدوین قوانینی بوده است تا بتواند با آن علم به اسرار زندگی پی ببرد و به آرزوهای خود دست یابد و در تمتم زمانها همیشه در فعالیت و جستجو بوده است .
عده ای هستند که خود را عالم و فاضل در علوم غریبه می دانند و با در دست گرفتن ابزار گذشتگان خود را رمال و فالگیر تلقی معرفی می کنند آنان از نگرانی و مشکلات مردم سوء استفاده می کنند اینان شیاطینی هستند که فقط برای پر کردن جیب خود دست به این اعمال می زنند و حقیقت امر اینچنین نیست و این علم فقط برای قوی شدن ایمان انسان و اعتقادات بشر به وجود آمده است و تنها از ریاضت و عبادت در راه خدا به دست می آید و باید هرگز مغرور به خود نشود بلکه ایمان خود را قوی و استوار نماید .
ای طالب این علم اگر می خواهی در این علم تحقیق کنی و از ثمرهای این بهره مند شوی باید به نکات زیر توجه داشته باشی :
اول : اعتقاد به خدا که همه چیز و همه کار به اذن او انجام میگیرد .
دوم : باید از فرد عاملی اجازه ی عمل دریافت کنی .
سوم : عبادت و ریاضت و هر کاری به شما دستور داده شده در نهایت صداقت و خلوص نیت انجام بدهی .
چهارم : همیشه طاهر و پاک باشی و از غیبت و دروغ پرهیز کنی و دل کسی را نرنجانی .
پنجم : در نوشتن تمام تعویذات باید سمت قبله نشسته و از سوی خدا طلب فرج هر مطلب را بکنی .
ششم : هرگز این علم را برای طالب دنیا نیاموز و مورد استفاده شخصی خود قرار مده .
هفتم : همیشه یقین داشته باش که این علم بسیار مهم و موثر بوده و خواهد بود پس باید قدر آن را دانست .
هشتم : هرگز این علم را به نا اهل و جاهل نیاموز .
نهم : هر کاری را باید با توکل بر خدا شروع کرد .
از جمله علوم شریفه ای که خداوند منان آن را از دسترس عموم بر حذر داشته و آن را اختصاص به انبیاء و اولیاخود قرار داده و بعد به معدودی از افراد به عنوان مشت نمونه خروار اعطا فرموده است علم صحیح و عزیز رمل می باشد و چنانچه صاحب نفحات از ابن عباس نقل نموده این علم از جمله معجزات هفت تن از انبیاء عظام به این شرح :
آدم ، شیث ، ادریس ، لقمان ، شعیا ، ارمیا و دانیال (ع) بو ده است .
این روایت منسوب به حضرت امیر مومنان علی (ع) است که فرمودند :
الم تر ان الله جل ثنائه افاض علی ادریس علما ترملا و الهمه علم النقاط بفضله و اوحی الیه کلما کان مشکلا
و از نظر فقهاء عظلام نیز از جمله علوم صحیحه شمرده می شود و کافی است به عنوان شاهد بر این مدعی کلام مرحوم خلد آشیان خاتم المجتهدین استاد الاساتید حاج شیخ مرتضی الانصاری عطالله مه فرمودند :
(( اما بعض العلوم الصحیحه مکالرمل و الجفر الخ ))
در اینجا به بیان این علم به طرز ساده و روان با استفاده از رساله (( کفایه الرمل )) از سید محمد جواد ذهنی تهرانی می پردازیم .
به گفته ایشان : و حقیر بعد از فراگرفتن این علم از استاد این فن بحسب التزام شرعی که نزد استاد به عهده گرفتم تدریس این علم را ترک نمودم فلذا تا حال هرچه طالبین مراجعه نمودند قبول ننمودم ولی بعدا بخاطر فاتر چنین آمد که رساله مختصری نگاشته که در صورت مراجعه افراد صالح از باب زکوه العلم تعلیمه به آنها تقدیم کنم .
اوقات رمل :
بر حسب قاعده برای هر چیز ساعتو وقتی معین نموده اند و استادان این فن نیز برای استخراج مطلوب از طریق رمل ساعات و اوقاتی را معین کرده اند که ما به طور اجمال به آنها اشاره می کنیم :
به تجربه ثابت شدعه است که در وقت ابر و وزش باد و طوفان و حصول آیات سماوی حال ساءل ( فرد سوال کننده ) درست معلوم نمی گردد و غالبا در این حالات اشکال در رمل منقلب هستند که این خود علامت عدم انتاج است .
همچنین وقت حلول قمر در برج عقرب را نحس دانسته اند و از ایام روزهای :
3 ، 5 ، 7 ، 8 ، 16 ، 21 ، 22 ، 23 ، 29 را منحوس
و روزهای : 1 ، 2 ، 6 ، 9 ، 12 ، 13 ، 19 ، 20 ، 25 ، 26 ، 27 ، 30 را نیک
و روزهای : 4 ، 10 ، 11 ، 14 ، 15 ، 17 ، 18 ، 24 ، 28 را میانه گفته اند .
و بهترین ساعت وقت بین الطلوعین می باشد .
تذکر :
سزاوار است در موقع عمل با طهارت و دوزانو و روبرو به قبله نشینند و در مکان عمل شخص جنب و حائض نبوده و حتی الامکان محل ازارجاس و اقذار پاک باشد و در موقع عمل با کسی سخن نگویند و نیز از اعمال آن برای استفادات دنیوی اجتناب نموده کما اینکه از کثرت اشتغال به آن حذر نمایند که مورث درویشی و فقر می باشد و استادان این فن گفته اند :
مراعات آداب و سنن اثر بسزایی دارد و از جمله آنها دعا قبل از ریختن قرعه یا چیدن نقاطمی باشد .
دانشمندان و علوم غریبه
از قدیمیترین نامهایی که با علوم خفیه پیوند خورده، نام بلیناس حکیم است، که در منابع بسیاری از جمله کتاب الفهرست (تألیف در ۳۷۷ هجری) و تاریخ الحکماء به عنوان بنیانگذار علوم غریبه یاد شدهاست. در میان دانشمندان ایرانی نیز ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و شیخ بهائی در مورد علوم غریبه آثاری دارند. ابن سینا رسالهٔ کنوزالمعزمین را دراین مورد نوشت و قسمتهایی از کشکول شیخ بهایی به علوم غریبه و خواص اسماء حسنی اختصاص دارد.
از دیگر دانشمندان در این زمینه می توان حافظیان-ابوالحسن ، طسوجی-ملک ، مدرس رضوی-حسین ، نمازی شاهرودی-علی ، کاشانی-حبیب الله ، کاشفی سبزواری هروی، معینالدین-حسین نام برد
حروف ابجد و طالع شخص
هر سال 12 ماه است و هر ماه را طالعی گفته اند ، در زمان حضرت سلیمان که هر انسانی روزگار او شبیه یکی از این دوازده طالع می شود و آن طالع به نام :
1- حمل 2- ثور 3- جوزا 4- سرطان 5- اسد 6- سنبله 7- میزان 8- عقرب 9- قوس 10- جدی 11- دلو 12- حوت می باشد .
1- حمل به معنی بره (Aries) و به شکل میش نر صاحب دو شاخ تخیل شده ( لقب حضرت مسیح ) ، ماه شمسی معادل آن فروردین و ماه های میلادی معادل آن Mar 21 ….. Apr 20 است .
2- ثور به معنی گاو نر (Taurus) و به شکل گاو تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن اردیبهشت و ماه های میلادی معادل آن Apr 21 ….. May 20 است .
3- جوزا به معنی گوسفند سیاه (Gemini) و به شکل دو کودک برهنه که پی یکدیگر درآمده اند تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن خرداد و ماه های میلادی معادل آن May 21 ….. Jun 21 است . (به آن توأمال نیز گویند)
4- سرطان به معنی خرچنگ (Cancer) و به شکل خرچنگ تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن تیر و ماه های میلادی معادل آن Jun 22 ….. Jul 22 است .
5- اسد به معنی شیر (Leo) و به شکل شیر نر تخیل شده و ماه شمسی معادل آن مرداد و ماه های میلادی معادل آن Jul 23 ….. Aug 23 است .
6-سنبله به معنی خوشه گندم (Virgo) و به شکل دختری که خوشه گندم به دست گرفته تخیل شده و ماه شمسی معادل آن شهریور و ماه های میلادی معادل آن Aug 24…..Sep 22 است .
7-میزان به معنی ترازو (Libra) و به شکل ترازو تخیل شده ( دلیل نام گذاری که در این مدت روزها با شبها برابر اند ) ، ماه شمسی معادل آن مهر و ماه های میلادی معادل آن Sep 22…..Oct 22 است .
8-عقرب به معنی کژدم (Scorpio) و به شکل عقرب یا کژدم تخیل شده و ماه شمسی معادل آن آبان و ماه های میلادی معادل آن Oct 23…..Nov 21 است .
9-قوس به معنی کمان یا کمان گردون (Sagittarius) و به شکل مرد تیراندازی تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن آذر و ماه های میلادی معادل آن Nov 22…..Dec 21 است .
10-جدی به معنی بزغاله نر (Capricorn) و به شکل بزغاله نر با دو شاخ تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن دی و ماه های میلادی معادل آن Dec 22…..Jan 19 است .
11- دلو به معنی کوزه (Aquarius) و به شکل مرد ایستاده که یک کوزه واژگون در دست دارد و آب از آن روان است تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن بهمن و ماه های میلادی معادل آن Jan 20…..Feb 18 است .
12- حوت به معنی ماهی (Pisces) و به شکل دو ماهی درهم کنند ، دنبال هردو به هم تخیل شده ، ماه شمسی معادل آن اسفند و ماه های میلادی معادل آن Feb 19…..Mar 20 است .
هرگاه بخواهید طالع شخصی را پیدا کنیم باید نام و نام مادر او را به ابجد کبیر در آورده و با هم جمع کنیم سپس حاصلجمع را تقسیم بر 12 کرده و باقیمانده طالع شخص می گردد .
اگر زمانی باقیمانده 00 باشد باید نام تنها را تقسیم بر دوازده کنید و باقیمانده طالع آن شخص می شود .
باید بدانید که فرق حروف ابجد با حروف فارسی این است که :
در حروف فارسی 32 حرف وجود دارد اما در عربی حروف ابجد 28 حرف است و فرق آنها 4 حرف ( گ – چ – پ – ژ ) می باشد و در هنگام استفاده از حروف ابجد در فارسی این حروف حذف می گردد .
مانند : آقای (( هوشنگ بنت ژاله )) وقتی می خواهیم طالع آقای هوشنگ را حساب کنیم به طریق زیر عمل می کنیم .
(ه = 5) + (و = 6) + (ش = 300) + (ن = 50) + (گ = خالی) حاصلجمع اعداد برابر : 361
(ژ = خالی) + (ا = 1) + (ل = 30) + (ه = 5) حاصلجمع اعداد برابر : 36
همانطوریکه مشاهده می کنید جمع عدد هوشنگ به عدد ابجد کبیر می شود
( 361=5+6+300+50) و همچنین جمع عدد ژاله به عدد ابجد کبیر می شود (36=1+30+5)
که مجموع نام و نام مادر می شود ( 397=36+361)
چون که 12 طالع در سال داریم عدد فوق را بر 12 تقسیم می کنیم (397تقسیم بر 12 باقیمانده 1 می شود ) و طالع آن حمل می شود .
توجه داشته باشید که در علوم غریبه برای به دست آوردن طالع شخص تنها از طریق حروف ابجد مهم بوده و مدنظر است و تولد فرد در هر ماه از سال طالع او از این لحاظ مد نظر نیست .
حروف ابجد و نام شخص
اول هر اسم که یکی از حروف ابجد می باشد اطلاعات دقیقی در مورد شخص به شما میدهد .
الف:فردی است خوش اخلاق و خوش رفتار و در باطن میانه رو و با همه کس ملاحظه می نماید.خونگرم است و زود صمیمی می گردد.
البته همیشه در بحث و گفتگو نیز شرکت دارد. پیراهن سیاه نمی تواند بپوشد و نا میمون است.رنج بسیار می کشد.بیماریش بیشتر در گردن درد و پهلو درد است.
ب: فردی خوش قیافه رفیق باز و خوش اخلاق است.البته کمی هم مغرور می باشد.جیب او همیشه خالی و اگر پول داشته باشد خوب خرج می کند.
پ: این گونه افراد قانع هستند گرچه گاهی زبان به گله و شکایت باز می کنند اما روی هم رفته دارای طبعی خوب می باشند و زیاده خواه نیستند این خاصیت باعث می شود که افراد زیادی از آنها سو استفاده کنند.
ت: این افراد افرادی هستند خوش چهره و خوش اخلاق و البته تا حدودی هم کم خواب و هر گاه مرتکب گناهی شوند سریعا توبه می کنند و اگر دل کسی را برنجاند بسیار نگران می شود و سریع می خواهد از آن فرد دلجوئی کند. همیشه احساس تنهائی می کند و در ورای تمام خوبی هائی که دارد بسیار مغرور است و شاید دلیل تنها ماندنش نیز همین است.
ث: این فرد در زندگی ثابت قدم و پر اراده می باشد و در هر کاری نیز ثابت قدم است. پیشانی اینگونه افراد معمولا بلند و پهن می باشد. و ابروانشان معمولا به صورت کمان می باشد. و در زندگی هرگز محتاج کسی نمی باشند و از این بابت بسیار شانس آورده اند.
ج: این فرد گاهی از درد در ناحیه شکم رنج می برد. و این بیماری هر چند وقت یکبار در او بروز می کند این افراد دو وجهه دارند یا سیاه چهره و قوی استخوان و یا سفید پوست و با اندامی مزون هستند گاه سرگردان و آشفته هستند و گاه از کار خود حیران و درمانده بهتر است قبل از تصمیمات خود بهتر فکر کنند.
چ:اینگونه افراد معمولا گاه دچار استرسهای زود گذر می شوند که همین استرسها گاهی بهانه ای برای یک بیماری زود گذر می شود.این بیماری ممکن است گاه زخم معده باشد و گاه یک درد ساده در ناحیه جناق سینه مشکل این افراد اعتماد زود هنگام به افراد است. افرادی هستند خون گرم با احساساتی بسیار قوی .
ح:هرگاه اول اسم شخصی با حرف ح شروع شود او فردی باشد زیبا و خوش اخلاق وحق گو ،گاه کینه ای و این کینه ای بودن به این دلیل است که حرف را در دل نگه می دارد و همیشه در دل در بحث و جدل و جنگ به سر می برد.
خ: چنین افرادی معمولا چشمانی درشت با محبت مقرراتی زیبا چهره کم رزق و روزی وهرچه که سعی می کنند روزیشان بیشتر شود موفق نمی شوند ،اینگونه افراد معمولا قدرت عشق بالایی دارند وگاه در کارها تنبلی می کنند که برای موفقیت باید این کار خود را ترک کنند .
د: این افراد معمولا با دیانت پرفکر همراه با پیشانی پهن و بلند می باشند ،جنگجو هستند و قدر مال دنیا را نمی دانند و همیشه در حال ترقی و پیشرفت می باشند .
ذ: فردی است عابد و مومن و خدا ترس همیشه در زندگی میانه روست وخون گرم می باشد در کارهای خود موفق می شود و همیشه در حال ترقی و رشد به سر می برد اگر کاری انجام نشود استدلالش این است که خدا نخواسته است .
ر: این فرد باید بسیار مراقب خود و پشت سرش باشد زیرا بیشتر از نصف آشنایان وی پشت سر او بد گویی می کنند ، فردی طمع کار نیست اما اینگونه نشان می دهد اگر ایمان خود را حفظ کند به هر مقام و منزلتی که بخواهد می رسد ،این فرد خوشگذران است و همیشه از مال و پول دنیا تهی است.
ز: فردی خوش اخلاق با محبت اما در کار مقرراتی است ،در زندگی برای او جادو می کنند و همیشه سحر و جادوی وی با خاک مرده همراه است ، نزدیک به نیمی از افراد که با ز اسمشان شروع می شود در زندگی خود شکست می خورند آن هم شکستی بزرگ و از درد سر و زانو در عذابند.ونسبت به زندگی دلسرد برای همین باید مراقب بد خواهان خود باشند.
ژ: گاه به قمار علاقه زیاد دارند البته شانسی در قمار کردن ندارند و همیشه بد شانسی می آورند ،در ابتدای زندگی با مشکل مواجه می شوند اما از اواسط زندگی در موقعیت خوبی قرار می گیرند بهتر است در صحبت با دیگران به موقعیت خود اشاره ای نکنند زیرا چشم خواهند خورد .
س:هرگاه اول اسم شخصی حرف س باشد او فردی بسیار پر استعداد است همین طور با ذوق و سلیقه و همیشه بهترین اجناس را انتخاب می نماید مغرور و متکبر و عشقی می باشد و هر کاری را که میل داشته باشد انجام می دهد گاه با اطرافیان خود در نزاع و لجبازی به سر می برد اگر عصبانی شود آتشین مزاج میگردد و همیشه در چشم همه عیان و پر هیبت جلوه می کند.
ش: چنین فردی مشفق و مهربان و خونگرم است اما اگر عصبانی گردد جنگجو و کینه ای و زبان او تلخ می گردد جالب است بدانید اگر در دنیا ضرر و زیان به او می رسد از دست زبان و رک گوئی هایش می باشد.به چنین فردی توصیه می شود دست از لجبازی برداشته و کمی سیاست داشته باشد تا در زندگی موفق گردد چرا که حیف است.
ص:این افراد معمولا دهان بین و حرف شنو هستند البته ساده هم می باشند به طوری که اگر کسی حرفی به آنها بزند سریع باور می کنند. البته که این افراد نترس و بی باک هم هستند و محبت فراوان دارند و همیشه در حال ترقی هستند و از فکر خود هم استفاده میکنند.
ض: فردی خوش اخلاق و زیرک و دانا و کینه توز و البته به طرز ماهرانه ای می تواند نگرانی و ناراحتی خود را پنهاه نماید و جلوه نمی دهد پیشانی او پهن است و اغلب ابروهایش دارای حالت می باشد. در کارهایش بسیار دقیق است . هرگز یاد خدا را فراموش نمی کند و به دنبال هر کار زشتی توبه می نماید. او فردی زرنگ محسوب می شود.
ط: اگر پیشنهادی به شما می نماید از سر خیر خواهی است. او پاک نیت است و در حد لزوم نیز خوش اخلاق است باید یادش باشد که پیراهن سیاه برای او خوش یمن نیست و نباید از آن استفاده کند. تنها بدی او این است که گاه فردی خوش گذران خواهد شد.
ظ:فردی با اسم ظ ظاهر و باطنش یکی است او خشک و مقرراتی می باشد البته می کوشد به ظاهر خوش اخلاق باشد. اطرافیان معمولا پشت سر این افراد بد گوئی می کنند اگر بر روی سینه خود خال داشته باشد نشان اقبال و خوش شانسی او است او به دنبال دوست می رود و دوست دارد اگر جائی برای تفریح می رود با دوستان خود برود.
ع:چنین فردی بلند مرتبه زیبا و خوش اخلاق است او پرگذشت و بخشنده است مال دنیا برایش هیچ است و قدر مال دنیا را نمی داند. پایبند خانه و زندگی است ازدواج با چنین فردی خوش یمن است. گرچه بهتر است سعی کنید ناراحتشان ننمائید.
غ: این فرد زیبا چهره است اگر چه زیبا بودن او در میان خشکی اخلاق و ظاهر مقرراتی اش گم می شود در وجود خود احساس یک جور نا امیدی و دلتنگی خاص می نماید. گاه در فکر فرو می رود و به آینده و گذشته خود می اندیشد او زندگی را با صلح و صداقت دوست دارد.
ف: این فرد گاه آتشین مزاج شدرد می شود و گاه از ناحیه معده درد دچار بیماری می گردد باید مراقب معده و سر درد های خود باشد در زندگی چندین بار شکست می خورد البته تمامی این شکستها عشقی نمی باشد او با عبادت کردن به مقام و منزلتی خوب خواهد رسید اگر خداشناس باشد به نفعش خواهد بود.
ق: این فرد قادر و دانا و توانا و زیرک است در هر کاری نقشه می کشد تا کارش درست به جلو رود هم زیباست و هم خوش اخلاق البته یک بدی دارد گاهگاهی بسیار با ملایمت رفتار می کند و گاهی هم با خصومت زیاد بهتر است در رفتار با این گروه از افراد جانب احتیاط را رعایت کنید.
ک: این فرد قدرت نفوذ زبانی قوی دارد. می تواند با زبان افراد را از خود برنجاند اما بهتر است این کار را انجام ندهد معمولا در چشم افراد خوش می درخشد در حال ترقی و فعالیت نیز می باشد و امیدوار است که به جاهای بلندی برسد که این امیدواری کاملا به جاست و خواهد رسید.
گ:هرگاه اسم شخصی با حرف (گ) شروع شود او در زندگی آدم موفقی می شود. اما دارای مشکل مهمی در آینده اش می شود لازم نیست بگویم که نباید خودش رو ببازد چون خیلی راحت از پس مشکلاتش بر می آید اما باید اعتماد به نفسش را حفظ کند در زندگی ممکن است به او ارث هم برسد ارثی که اصلا انتظارش را ندارد باید مواظب بدگویان اطرافش هم باشد. او حسود زیاد دور و بر خودش دارد. که به نفعش نیست.
ل:این فرد معمولا زیبا چهره است و خوش اخلاق اما یک مشکل بزرگ دارد و آن یکدندگی اش است که البته سر چشمه از غرور خاص خودش است گاهی از اوقات دوست دارد تنها باشد و در تنهائی به گذشته و حال خود فکر کند. قدر مال دنیا را نمی داند و در مورد اطرافیانش تعصب خاصی دارد.
م: چنین فردی خوش اخلاق و خون گرم و نترس است خوش اخلاقی را به ارث برده است البته اطرافیانش همیشه پشت سر او بد گوئی می کنندو در روبرو تعریف و تمجید را از او دریغ نمی کنند . این فرد زیبایی خدادادی دارد که گاه با چشمان درشت همراه است زود عصبانی می شود که اگر می خواهید زیاد او را عصبانی نکنید از کارهایش ایراد نگیرید و در کارهایش گاه تقاضای کمک دارد.
ن: هر گاه شخصی با (ن) اسمش شروع شود کینه توز و دمدمی مزاج می شود گاهی اوقات بسیار خوب و گاهی هم بد اخلاق می باشد. او اصولا آدم خشک و مقرراتی است البته در قضاوت کارش حرف ندارد و همیشه حق را به حق دار می رساند. دوست ندارد کسی را رنجیده ببیند. این فرد در شغل نظامی هم موفق می شود.
و: این فرد در کل آدم صادقی با خود و دیگران است و همیشه در حال کمک به افراد می باشد ولی از زبان بد در امان نیست و از ناحیه سر مشکل دارد و سر درد های بدی نیز می گیرد. بهتر است مواظب غرور خود باشد.
ه: چنین فردی همیشه مورد امر و نهی دیگران قرار می گیرد . البته او دارای چهره خوب نیز است. ولی با تند خویی و مزاج آتشینی که دارد باعث طبع گرم در او می شود باید حتما دقت کند که لباس سیاه بر او نا مبارک است او دوست دارد رفاقتش در دیگران همیشگی باشد و رنج و محنت زیاد می کشد و قدر نال دنیا را ندارد.
ی: و بالاخره حرف (ی) این فرد ایده ها و فکرهای جالبی در سر دارد او با هر کس در بیافتد غالب او می شود. گاهی بسیار خوب و گاهی بسیار خشک و مقرراتی می شود از لحاظ شکم گاه درد می کشد و در مورد هیکل بیشتر چهار شانه است عاشق افراد راستگو است و برای آنها ارزش قایل است .
منبع : سایت تخصصی علوم غریبه
برای دست یابی بهتر کاربران به سایتها و مطالب مفید .